Harmonogram odpady 2021- o nieruchomości zamieszkałe
Harmonogram odbioru odpadów z nieruchomości zamieszakłych w 2021 r. w Gminie Powidz do do pobrania tutaj – HARMONOGRAM
Harmonogram dotyczy wyłącznie nieruchomości zamieszkałych, w związku z zmianami w gminnym systemie gospodarowania odpadami, które zostały wprowadzone od 2021 r.
W celu optymalizacji opłat dla mieszkańców, w związku rosnącymi kosztami związanymi z gospodarką odpadami i obowiązkami wynikającymi z przepisów ustawowych, wprowadzone zostają następujące zmiany:
Wyłączone z gminnego systemu gospodarki odpadami zostaną nieruchomości niezamieszkałe znajdujące się na terenie Gminy Powidz tj.: agroturystyki, obiekty noclegowe, pozostali przedsiębiorcy, budynki użyteczności publicznej oraz budynki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe;
– właściciele wyżej wymienionych nieruchomości, z dniem 1 stycznia 2021r. zobowiązani będą do podpisania indywidualnych umów z firmą wykonującą usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, która posiada wpis do Rejestru Działalności Regulowanej Gminy Powidz.
– częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z wyżej wymienionych nieruchomości musi być zgodna z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Powidz, np. w przypadku budynków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w okresie od maja do września:
- a) odpady segregowane tj. papier i tektura, tworzywa sztuczne i metale, szkło – co najmniej raz w miesiącu;
- b) bioodpady – co najmniej raz w miesiącu;
- c) odpady zmieszane – co najmniej raz w miesiącu;
– Gmina może realizować kontrole zawarcia umów, a w przypadku ich brak, wnieść na Policję o ukaranie mandantem.
Z dniem 1 stycznia 2021r. stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla mieszkańców ulegnie zmianie. Wynosić ona będzie:
– 16 zł za osobę. Zwiększenie stawki spowodowane jest przede wszystkim zmianą częstotliwości odbioru bioodpadów oraz odpadów zmieszanych, które zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku nieruchomości zamieszkałych, jednorodzinnych będą odbierane co najmniej raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października
– lub 14 zł za osobę – gdy właściciel nieruchomości mieszkalnej, jednorodzinnej podejmie decyzję o kompostowaniu bioodpadów, wówczas podstawowa stawka opłaty za jednego mieszkańca zostanie umniejszona o 2 zł i wyniesie 14 zł.
Warunki: zastosowanie kompostownika powoduje brak możliwości zbierania i odbioru bioodpadów w workach lub pojemnikach, a także dostarczania ich na PSZOK; dostęp powietrza do warstwy kompostu; wielkość kompostownika pozwala na co najmniej roczny okres kompostowania i kompostowanie nie powoduje uciążliwości do otoczenia.
Co zrobić by uzyskać zwolnienie z tytułu kompostowania bioodpadów?
By uzyskać zwolnienie w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z tytułu kompostowania bioodpadów stanowiących odpady komunalne w przydomowym kompostowniku należy złożyć nową deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Urzędu Gminy Powidz.
Czy w związku ze zmianą stawki muszę złożyć nową deklarację do Urzędu Gminy Powidz?
Osoby, które nie będą korzystać ze zwolnienia w związku z kompostowaniem bioodpadów, pomimo wzrostu stawki, nie muszą składać nowej deklaracji do Urzędu.
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt, burmistrz lub prezydent miasta zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. W takim przypadku właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Zawiadomienie zawiera pouczenie, że stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
W związku z powyższymi zmianami od dnia 1 stycznia 2021r. obowiązywał będzie również nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi DEKLARACJA opłata za gosp. odpadami – .pdf
DEKLARACJA opłata za gosp. odpadami
ZMIANY W FUNKCJONOWANIU PUNKTU SELEKTYWEJ ZBIÓRKI ODPADÓW
- w ramach opłat za gospodarowanie odpadami z PSZOK-u korzystać mogą wyłącznie mieszkańcy Gminy Powidz;
- wprowadzony zostaje limit ilości kompletnego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, oddawanych w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami, podczas zbiórki mobilnej (raz do roku) oraz na PSZOK – w ilości 8 szt. łącznie wyżej wymienionych odpadów na nieruchomość. Przypominamy, iż sprzęt elektroniczny można nieodpłatnie oddać do punktów handlowych prowadzących sprzedaż takich produktów;
- pozostałe osoby (w tym właściciele nieruchomości niezamieszkałych) będą mogły korzystać z PSZOK na zasadach, które zostaną określone w odrębnej uchwale Rady Gminy.
PRZYPOMINAMY!
Mieszkańcy uiszczają opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi do 10 dnia każdego miesiąca na rachunek: 96 8538 0002 0000 0688 2000 0200 lub w Punkcie Obsługi Klienta Banku Spółdzielczego w Powidzu na Rynku.
Obowiązuje segregacja opadów komunalnych, w przypadku nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny przez właściciela nieruchomości, ustala się stawkę opłaty podwyższonej w wysokości czterokrotnej wysokości stawki ustalonej przez Radę Gminy Powidz tj. 64 zł za osobę miesięcznie.
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany *